Bunları neden yazıyorum bilmiyorum ama, son günlerde ki, halkın zihin ve düşünce yapısı gercekten vahim.
Yıllardır, açlığa, işsizliğe, yoksulluğa, ayrışmalara, maruz bırakılan halk, bilerek istenilerek "bilinçlendirilmedi" "eğitilmedi" "maymunun gözünün açılmasına" fırsat verilmedi, sokaktaki vatandaş, ancak geçim derdinde olunca, "siyaset, rejim, vatan millet nereye gidiyor" ne oluyor hezeyanından başını kaldırıpta sormadı, sordultulmadı.
İnternette öylesine ciddi boyutta körü körüne inanmış, kandırılmış, korkutulmuş insanların yorumlarıyla karşılaştım ki, şahsen hayretler içinde kalmamın dışında söyleyecek söz bulamadım. Çünkü düşünceye, fikre saygım vardır. Cahilce olsa da. Herkes bir bireydir düşünme yetisi ve vatandaş olarak bunu kullanma yetkisi vardır. Ancak nasıl bir topluma dönüştürüldüysek, insanların zaaflarından zevk alan, birbirine genelleyen, ayıran ve bununla da kalmayıp, bu ayrışımlar sonucu, biribirinden nefret eden, kin güden, hani bulsalar birbirlerini bir kaşık suda boğan, millet haline dönüştürülmüşüz. Bu ifade ettiklerimin, ne insani boyutla, ne dinle, ne kuralca kabullenilir yanı vardır. En acısı da bu ya zaten. Dinin insanlara vermiş olduğu huzurun bireysel yaşamanın yerine, dini top yekün toplumca kullanılmaya izin verdik.
Sanıyorlardı ki "hayır" demenin bir anlamı, sebebi yoktu, oysa "inadına evet" diyen "neye evet" dediğini bilmeyen lerin düşüncelerine bakınca, sadece "masum bir kaç yasadan" ibaret olan bu maddelerle, herşey güllük gülistanlık olucak, ekonomi tavan yapıcak, işsizlik bitecek, terör sona erecek, darbeciler yargılanacak, ve diğer ıvır zıvırlarla gözler boyanacak. Değişimi kim istemez ki, yenilenmeyi, ileriye doğru gitmeyi kim istemez. Peki nasıl bir değişim olacak şimdi., ben söyleyim, yeni anayasa hazırlanacak, tekrar bir referandumla "başkanlık" için sandığa gidicez. Sadece başkanlıkmı? eyaletler adı altında bölünmeye de bizden onay beklenicek. Türkiye üçe bölünecek, doğu, batı ve anadolu (bu tahminler bana ait değil, hukukçulara ve yazarlara ait) Türkiye Cumhuriyeti yerine, özerklikler ve federasyonlar kurulacak. Yani 90 yıllık parlementer ve üniter rejim, modern padişahlığa geri dönecek, "islami rejime dayalı putin" örneği ile. Ne yazık ki düşlediğiniz, yada size anlatılan ve anlatılacak olan "başkanlık" sistemi ABD yada diğer ülkelerde ki yarı başkanlık gibi değil, "dikta" edilmiş islami bir yönetimle. Çünkü örnek verirsek, ki bunu araştırabilirisiniz ABD başkanlıkta, yasama ve yürütme ayrıdır. Her ikiside bağımsız kuvvet ve güçler ayrılığıdır. Başkan yani yürütme, yasamaya müdahele edemez, yasamanın da, Başkanı denetleme yetkisi vardır. Ah böyle olsa göüzünü seveyim başta ben koşa koşa giderim. Ne yazıkki işte referandum da yapılan hsyk değişkliği ile, yargı yasamanın eline geçmiştir, e yasama kimlerden mevcut, yürütmenin mensup olduğu partiden. Yani Başkanlık ta "al gülüm ver gülüm" olucak. ŞİMDİ ANLAŞILDIMI NEDEN "HAYIR" DEDİĞİM...Yeni projelere, yeni anayasaya yeni rejimlere basamaktı bu referandum, ve ilk basamak atlatıldı, şimdi sıra diğerinde..."basket macında protesto edenlere iç işleri bakanı "ceazalandırlacaklardır" dedi, yürrrü be koçum kim tutar sizi, % 57 sizde ya kim tutar, dakka bir gol bir, Sevgili Beşir efendi, protestolar demokrasinin direkleridir. Bunu baskıcı zihniyetle susturmaya çalışanlar bize demokrasi getirecek öylemi?
Yazık, bu halkın böylesine "kral çıplak" diyemiyecek kadar köreltiildiğini, cahillieştirildğini gördükçe okudukça, inanın o "çanakkalede" yatan şehtilerimiz kemikleri sızlıyordur. Biliyormusunuz utanıyorum, bu vatanı bölenlerden değil, onlar olsun olsun üç beş kişidir, biri gelir biri gider ama bu parçalanmaya prim veren bunu hazmeden bunu kabul edenlerle aynı havayı solumaktan şahsım ve "atalarım" adına utanıyorum.
Bugün Fatih Altayının yazısını okudum, ve sizinde okumasını tavsiye ederim. Ancak yorumlar beni daha fazla umutlandırdı. Kısaca Bu Cumhuriyeti ve Atatürk'ün emaneti olan ilkelerini kolay kolay satmıycaz...
Şimdi o yorumlardan bir kaçını paylaşıcam...
turkiye cumhuriyetini kuran türkiye halkına turk ulusu denir. kendini yurttaş bilen herkesin cumhuriyeti koruyup güclendirmesi insanlık borcu ve görevidir. turk ulusunu ayrıştırmya çalışanlar bu emelerine hiç bir zaman ulaşamayacaklardır. turk ulusu bu oyuna gelmemelidir. emeperyalizm şunu çok iyi anlamalıdır ki turk ulusu sevr'i kabul etmemiştir. dedelerimiz bu bedeli ödedi.. fatih abi moralini bozma...
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 22:32
yavaş yavaş alıstırılıyor halk türkiyenin bölünmesine. başka bir şey değil bu yazılanlar.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 22:12
fatih bey yine caktirmadan `bu trenin son duragi neresidir?` diye soranlara ray doseyerek cevap vermis, rayi bastan, birlik olmus, tek vucut olmus guclu turkiye yonune degilde iste alistira alistira `tahmin ede ede` istedikleri yone dosuyorlar ve ben dehset icinde cevremde turkiye nin bolunmesini normal karsilayan insanlarin cogalmasini izliyorum
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 22:02
size güveniyoruz fatih bey..umarım 10 yıl sonra recep bey den kurtuluruz..iki yıl kaldı sizin hesaba göre...
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 20:51
alistira alistira.....
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 20:47
fatih bey ben sizin gibi düsündügüm icin bu gün almanyada yasiyorum ben bu günün gelecegini 30 yil önceden gördüm ve buraya geldim türkiyede zihniyet hep ayni bir arpa boyu ilerleme yok
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 20:31
üç gündür arka arkaya müthiş yazılar. bravo diyorum.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 19:56
sayin fatih bey, birinci bölümde degindiginiz konuya bayildim.size bir kac soru sormak isterim.ilk kurulusmuz olan 1923 tarihinden beri onca iktidarlar geldi gecti.bu iktidar dönemindeki kadar,skandallarin yasandigi,ic ve dis borclarin pervasizca arttigi,ordumuzu acimasizca dünyaya karsi kücük düsürüldügü,kurumlarimiz ile kavgali ve düsman ilan edildigi,yoksullugun kol gezdigi,hayvani ve tarim ürünlerinin ithal edildigi,kamplasma oldugu,batinin emrine tam girmis bölünmenin konusuldugu yolsuzluklarin yasandigi dönem oldumu bunun yolunu bu iktidar acmistir,hala yandaslar tarafindan sisiriliyor
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 19:50
kendi vergisini topluyor, kendi bütçesini yapıyor. kendi parasını harcıyor. demiş sayın altaylı.acaba yıllardır batıda toplanan vergilerle geçinen,elektriğe,suya para ödemeyen doğu-sizin deyiminizle doğu federasyonu-bu yapılanmaya ne der,beleş yaşamlarını ellerinden almaya kalktığınızda nasıl bir tepki verir diye düşündümü merak ediyorum.onlar olayın sadece kendi çıkarları doğrultusunda düzenlenmesini istiyorlar,yani özerklik falan,batı üretsin,kazansın,vergisini ödesin,devlet onlara göndersin,onlarda kendi istekleri doğrultusunda harcasınlar.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 19:47
tahmininiz gerçekleşirse (umarım hiç bir zaman gerçekleşmez) diğer bir tahminde de ben bulunayım; sizin dediğiniz federasyonal bir ayrılığın hemen akabinde bölünme, bağımsızlık ilanı gelir ki bu da turkiye nin sonu demektir. belki de ıraktan beter bir türkiye o zaman ortaya çıkar ve bu gemi batar. allah bütünlüğümüzü bozmasın...
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:58
keşke dediğiniz federasyon şekli olsa şahsen sahil kesiminde yaşayan bir vatandaş olarak ülkenin geriye kalan bölgelerinin yoksulluk ve cahilliklerinin vebalini ödemekten bıktık usandık bıraksınlar herkes hakettiği gibi yönetilsin. isteyen din simsarları tarafından, isteyen laikler tarafından, isteyen kürtler tarafından yönetilsin sonuç bence bundan daha kötü zaten olamaz, başkaları bizi böleceğine biz simdiden sistemi oturtup böyle bir yönetim şeklini seçelim daha mantıklı.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:56
vallahi fatih bey bölünmesi söz konusu değil bana göre ama zannediyorum yeni bir anayasa ve yeni bir devlet gelicek. türkiye cumhuriyeti yerine türk federasyonu tek parça tek devlet
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:56
fatih bey bizlere ilkokuldan itibaren türkiyenin 7 cografik bölgeden oluştugunu ögrettiler..ama hiçbir zaman neden 7 cografi bölge, ve bunu kimin yaptıgını düşünmedik..galiba türkiyenin 7 adet federatif bölgeye ayrılmasının zamanı yaklaşıyor.sizin tarif ettiginiz gibi 3 veya 7 fedaratif bölgeye ayrılacagız, aslında ne farkederki?
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:42
cok güzel yorumlar dikkatle ve sabırsızlık la hergün yazılarınızı bekliyorum. ayrıca ahlak kısmındaki yazınız 10 numara olmuş cuk oturmus. :)
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:39
sayin altayli,yazinizda bahsettiginiz federasyon senaryolari olurmu ,olmazmi tahmin etmek gercekten cok guc.yalniz madem boyle bolunecektik sizin ve benim dedelerimiz neden yirtik uniformalarla ,yari ac yari tok ulkenin butunlugu icin savastilar.birde yazinizin ikinci kisminada bir yorum getirmek isrerim maalesef muhafazakar diye adlandirilan insanlarin hosgoru konusunda cok kati olduklarini gozlemliyorum ,bu insanlarimiz icin bazen evinizde bir kopek beslemek bile ,sizin afaroz edilmenize yetiyor.objektif yazilarinizi hergun okuyor ve devamini diliyorum.saygilarimla
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:39
bence türkiye 3'e bölünmez ama demokratik özerk kürdistan (demokratik ne demekse burda) bu gidişle kurulabilir. keşke bunu yapacaklarına yettiniz artık alın toprağınızı gidin deseydik. çünkü biz gerçekten toprak vermemek için özerklik vericez onlarda hala batıyı sömürmeye devam edecekler. türkiye'nin 20-30 yıl sonraki nüfus dengesini hesaplayan bir birimi var mı, yoksa 20 yıl sonra kürtler çoğunluğu ele geçirecek ve türkiye'nin adı kürdiye, fatih altaylı'nın torunun adı da rojin mi olacak.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:29
10 yıl sonra türkiye 3 eyalete bölünebilir diyorsunuz ama daha önceki yazılarınızda türkiye o kadar çok parçaya bölündü ki bundan sonra gerçekten bölünmesi imkansız ve akp'nin kazandığı yerlerde chp'ye oy verenler olduğu gibi batı illerinde de akp'ye oy verenlerde var, o yüzden türkiye bölünüyor diyenlere gülüyorum diyordunuz. peki ne değişti de şimdi böyle dediniz.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:23
bende böyle düşünüyorum fatih bey .. ege ve akdeniz bölgesinde kurulacak batı eyaleti, güneydoğuda kurulacak kürtlerin yoğunlukta olduğu doğu eyaleti ve marmarayı karadenizi orta ve doğu anadoluyu içine alan anadolu eyaleti .. aynı sizin dediğiniz gibi olacak farklı polis güçleri ortak ordu, bölgesel parlamento ve ortak parlamento, bende bunu isterim zaten ben islam dinine yakın olmayan insanlarla aynı ülkede yaşamak istemiyorum onlarda aynısını bizim için düşünüyor ..
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:22
fatih bey her yazdığınız gibi bugün de çok doğru yazmışsınız.başımız açık olduğundan,bizim herşeyi hoşgördüğümüzü sanıyorlar.sizin yazınız üzerine ilave yapmak haddime düşmez,hakkımızda ne kadar yanlış düşünüldüğünü ve işin aslını çok güzel yorumlamışsınız.teşekkür ediyorum.
Misafir 19 Eylül 2010 Pazar 17:18
canım onlarda bizim düşüncelerimizi biliyorlar ama yapacaklarından geri kalmıyorlar elbet defolup gidecekler ama giderlerken biz hala bağımsız türk cumhuriyeti olarak kalabilecekmiyiz.
YanıtlaSilyakıp yıkarak ilerliyorlar ama illaki yanlarına kalmayacak .
sonuçta en büyük güvencim biz doğru evlatlar yetiştirdik. yalakalık bilmeyen değerlerine sahip çıkan cumhuriyet kadınlarının şerefli evlatları olarak yollarında ilerleyecekler.
üzülüyorum ama gelecekten te korkmuyorum.
yüreğine sağlık
bir çanakkaleli olarak içim sizliyor içim
YanıtlaSilSöylecek çok şey var da susuyorum.
YanıtlaSilBunların zihniyetine her zaman her yerde hayır...
Yazdıklarınıza katılıyorum:((
YanıtlaSilHobibox her sözüne katılıyorum arkadaşım, ayrıca arkadaşların da dediği gibi diyecek o kadar çok şeyler var ki, susuyoruz... Ben hayır dediğim için pişman mıyım? Tabiki de HAYIR, en azından PKK'lılarla (her zamanki gibi) aynı tarafta olmadım, olanlara da yazık... Sevgiler...
YanıtlaSilYazıklar olsun!!!
YanıtlaSilBu kadar bilinçsiz, koyun bir toplum olduğumuz için...
"Evet" dedin madem, bari nedenini bil, neden evet dedin. Cevap yok, "canım öyle istedi, evet demek geliyo içimden!"...
Bu günleri de mi görecektik...
ALLAH'ım sonumuzu hayır eyle, sen evlatlarımızın geleceğini hayatlarını karartmaya çalışanlardan, çalıp çırpanlardan, kendilerini padişah yapmaya hazırlananlardan koru...
Söyeleyecek o kadar ama o kadar çok söz var ki, içim kan ağlıyor :( ...
Yazılarınız birbiridnen güzel, sözleriniz o kadar yerinde sözler ki...
Sevgilerimle...
böyle bir yazı yazdığınız için,benim gibi içinde aynı şeyleri düşünüp de tam olarak dile getiremeyenlere tercüman olduğunuz için teşekkür ederim.Organize olmayı bir başarabilsek bunlar bu kadar bile kalamazlardı ortalarda...adam bi de hala alamadığın diğer yüzdelik kısım için anlamaya çalışıyoruz,özeleştiri yapıyoruz falan diyor...Tekrar teşekkürler,sizin gibilerin varlığını bilem umut veriyor:)
YanıtlaSilAzıcık ufkunuzu açın.Takmışsınız bazı şeylere önünüzü göremiyorsunuz.Acıyorum sizlere ...
YanıtlaSil